Hej!!
Tu doesyn. W końcu uporałam się z toną egzaminów, więc do stycznia mam wolne i mogę sobie pisać tyle wpisów dla was, ile tylko starczy mi wolnego czasu. W związku z tym poczuciem wolności, postanowiłam dzisiaj zrobić wpis, w którym potężnie przeanalizuję, dlaczego msp2 jest aktualnie bardziej popularne, niż jedynka.
Bo pewnie każdy z was wie, że popularniejsze jest. Pewnie każdy z was też domyśla się dlaczego, a gdybyście mieli wskazać odpowiedź, to też nie byłoby to większym problemem. Z ciekawości więc załączam ankietę dziś WYJĄTKOWO na samym początku wpisu. Koniecznie zagłosujcie teraz, zanim przeczytacie wszystko to, co postanowiłam poruszyć w dalszej części. Jestem ciekawa, jaki jest waszym zdaniem najistotniejszy czynnik, który pierwszy nasuwa wam się do głowy.
Więc skoro odpowiedź już zaznaczona, teraz możemy wspólnie przejść do omawiania tego tematu głębiej. Jeśli nie gracie w msp2, to nie uciekajcie jeszcze tak szybko! Z pewnością dowiecie się wielu ciekawostek o tej grze, o których nie mieliście pojęcia. A jeśli gracie w dwójkę... to pewnie każda z tych rzeczy wydaje wam się oczywista.
Lagi i błędy
Poruszmy najpierw temat, który z pewnością wielu z was przyszedł do głowy jako pierwszy. Jest to temat dość oczywisty, bo to główna rzecz jaka poróżnia te dwie gry...
Każdy z nas wie, jak to wygląda na jedynce. Ciągłe relogi, problemy ze zrobieniem looka kiedy za długo siedzimy w sklepie. Przyczyn jak i powodów ledwo działającej gry jest cała masa, w dodatku twórcy wydają sobie nic z tym nie robić. Od tygodnia botowane jest 1000 looków na sekunde i nie da się nawet zalogować? Eeee tam, udajemy, że nie widzimy.
Na dwójce sytuacja ma się o tyle inaczej, że nigdy nie było tam lagów tego typu. Gry mają te same silniki (a przynajmniej tak wynika na podstawie mojego dogłębnego researchu), więc w sumie dziwne, że tak diametralnie różni się ich płynność i działanie. Zdecydowanie rzeczą wpływającą na te lagi jest po prostu MAŁO SYFU na dwójce. Msp2 jest stosunkowo nową grą (dopiero w tym roku wyszła z bety po czterech latach), więc nie ma na niej tak dużo graczy, multikont, looków, artbooków, wszystkich innych zapychaczy.
Oczywiście na dwójce również zdarzają się błędy! No ale właśnie - błędy. Nie są to lagi, w wyniku którym mamy problem z wejściem na chatroom, czy pisaniem wiadomości i tworzeniem filmów. Ponadto błędy, które na dwójce się zdarzają, są względnie szybko naprawianie. Na jedynce od wielu lat męczymy się z blackscreenami na chatroomach czy chociażby wysypującej się gry kiedy chcemy komuś wysłać prezent z dna szafy.
Przykładem takiego w miarę sprawnie naprawionego błędu na dwójce są na przykład zwierzątka - smoki. Konkretniej, to te smoki z pakietu:
Problemem na msp2 była ich kolorstyka (tak, zwierzaki można kolorować), która psuła się tak bardzo, że pokazywała kompletnie losowe kolory, zamiast tych, które gracz wybrał. Rozwiązanie tego problemu pojawiło się po około miesiącu? od tego zaistnienia.
Nie wiem czy już są one naprawione bo nie było mi dane spotkać żadnego smoka w ostatnim czasie, ale fajnie, że w ogóle postanowili cokolwiek w tym kierunku zrobić i się zobowiązać.
Aktualnie jedynym błędem ciągle pojawiającym się na dwójce, jest problem z głaskaniem zwierzaka na chatroomach. Kiedy klikniemy aby pogłaskać zwierzaka i robiąc to będziemy kazać naszej moviestar pójść gdzie indziej, to jest szansa, że zatnie nam się i będzie stała ciągle w miejscu jak kołek. Ale nic szkodliwego, wystarczy przejść na inny chatroom i już wszystko działa.
Łatwość wbijania leveli
Nadal zostańmy przy temacie banałów, a więc wbijanie leveli. Niestety wszyscy wiemy, jak trudne i męczące jest wbijanie leveli na jedynce. Zauważyłam w naszej grze pewne etapy kryzysowe, w których gra po prostu zaczyna nas nudzić, jeśli nie jesteśmy ytberami czy jakimiś bloggerami od siedmiu boleści (jak na przykład: ja). Mianowicie!
Pierwszy kryzys dopada wielu graczy wraz w wbiciem levela 20.
Jest to taka liczba, że przyjemnie się już na nią patrzy (bo w końcu nie ma jedynki z przodu!). Zazwyczaj wbicie tej dwudziestki nie sprawia nam aż takiej trudności, jest to względnie łatwe osiągnięcie, zwłaszcza, jeśli posiada się pixele. Później zaczynają się już prawdziwe schody. W sumie jak próbuję sięgnąć pamięcią do jakichś porzuconych kont moich znajomych i moich nieaktywnych również, to właśnie największy kryzys grania miałam wraz w wbiciem tego przeklętego, 20 levela. No i najwięcej nieaktywnych kont moich znajomych również ma właśnie ten 20-25 level.
Kiedy już postanowimy faktycznie powrócić do gry, to kolejny taki kryzys czeka nas przy levelu 35-40!
Oczywiście około, bo ta liczba akurat strasznie się waha. Ale 35 level to już tyle pracy w to włożonej, jakieś zabawy z multikontami, oceną profilu, sekami, pixelami, wszystkie awards prawie są wbite, że po zdobyciu go, spora część graczy musi po prostu odpocząć od gry. Mnie ten kryzys dopadł przy wbiciu 40 levela, gdzie porzuciłam granie na... 3 lata około. No i pytałam również kilku znajomych, którzy też przyznali, że na tym etapie ta gra po prostu staje się tak trudna, że grają przede wszystkim dla funu i przyjemności, a nie żeby wbić kolejny.
Ale czemu tak się dzieje? Z pewnością dlatego, że na jedynce po prostu jest strasznie mało sposobów, aby ten fame wbić!
No bo skoro mamy już odebrane wszystkie awards, wysyłanie pixeli już nas po prostu nudzi, a nie jesteśmy milionerami, żeby kupować trzeci pakiet w tym miesiącu, to są spore problemy. Tak właściwie przy małej aktywności graczy w grze jak możemy ten level wbić? Wysyłając pozdra? Wymieniając się w nieskończoność grafami i robiąc boostery? Oglądając sobie seki z 200 multikont? No błagam, komu by się chciało (mi w 2020 rokuXD). W dodatku wszystkie te czynności dają naprawdę mało korzyści, bo wbijanie wyższego levela to żmudna i niewdzięczna robota...
Ale jak to wygląda na msp2?
Kochani! Ja tam wbiłam 40 level w miesiąc. Przysięgam wam, wystarczył tylko jeden vip na miesiąc, trochę poświęconego czasu i już - 40 level wbity bez problemu. Zaraz przejdę do sposobów zdobywania fame na msp2, ale zanim to, to muszę przyznać, że msp2 w kwestii wbijania leveli jest po prostu strasznie satysfakcjonującą grą. Mamy tam przecież pozdra za jednego diamenta, które ogromnie ułatwiają żywot. Fame z grafów i gier jest proporcjonalny do aktualnie posiadanego levela. Ilość fame, jaką możemy dziennie otrzymać jest jakimś tam (przepraszam nie umiem matematyki) procentem od całego fame do levela, jaki musimy wbić.
Ponadto sposobów na zdobywanie go jest cała masa, dla przykładu:
Misje dzienne
Niby na msp1 też one są, ale za zrobienie jednej misji dostajemy marne 10 fame, niezależnie od tego, czy mamy level 4, czy 101 XD A na dwójce, za zrobienie wszystkich misji dziennych otrzymujemy KOLOSALNE ilości.
Dla przykładu: posiadając level 9, możemy tego fame z misji zebrać aż 460 (nie wliczając głaskania zwierzaków i gier, o czym później),
Natomiast przy levelu 48, tego fame (za te same misje!!) dostaniemy 4463.
A przypominam, że to misje codziennie. Więc tyle właśnie jesteśmy w stanie zdobyć jednego dnia za same misje.
Ale oczywiście żeby wykonać niektóre z tych misji, musimy dostać kolejną dawkę fame! Statystyki niżej będę przedstawiała wam na przykładzie levela 48, bo taki właśnie mam. Przy okazji szybkie info, że aby wbić cały 48, potrzebne jest 95 985 fame.
Tak więc za otworzenie 4 zwykłych prezentów i 4 prezentów vip, otrzymujemy dodatkowo aż 720 fame. To nie koniec! Za pogłaskanie 10 zwierzaków (jest to limit dzienny) otrzymamy.... 500 albo 600 fame (nie jestem pewna czy dobrze policzyłam). Grania w gry w to nie wliczam, bo limity mini gierek opiszę w sekcji niżej. No ale sami widzicie - różnica jest kolosalna.
Funfact: pisałam ten segment o fame 15 grudnia, dziś jest 17 kiedy robię ten update i zobaczcie ile mi przybyło już fame:
System autografów
To jest tak ciekawy temat, że zasługuje na odmienny segment. Na jedynce mamy tylko zwykłe autografy, które dają drugiej osobie 10 razy więcej fame, niż nasz level. Poza tym jedyną opcją pozder są te za 15 diamentów, dające 3500 fame.
Na dwójce sprawa wygląda kompletnie inaczej, jest tam po prostu inny system grafo-pozdrowy. Ilość fame jaką zdobywamy, jest zależna od tego, który MY mamy level. Zarówno dając pozdro komuś ma to znaczenie, jak i otrzymując. Na przykładzie levela 48 wygląda to tak:
Przy czym to drugie, Jolly Pązdro jest tylko sezonowe, na czas świąt. Posiadając level 9, prezentuje się to tak:
Ten system pozder jest tak świetny, naprawdę. Ogromna szkoda, że nie funkcjonuje on na msp1, bo ułatwił by wbijanie leveli jak mało co. Tak więc pewnie teraz widzicie tę absurdalną różnicę możliwości pozyskiwania fame.
Brak boostera na msp2?!
Tak, na dwójce nie ma boosterów. Jest double fame week, ale boosterów nie ma. Nie istnieje tam nawet sklep diamond ani nic na jego zasadzie. Ale czy to aż taki wielki minus, skoro różnica codziennego zdobywania fame się tak różni? Booster pewnie nie miałby nawet większego sensu, bo gdyby istniał, to w topce pojawiłyby się już osoby ze 150, jak nie 200 levelem.
Mini gry i limity zdobywania fame
O tym koniecznie muszę opowiedzieć. Na msp1 nie istnieje żaden limit grania w mini-gierki typu quiz czy ubierz się (chyba, że istnieje, ale jest tak odległy, że nigdy o nim nie słyszałam). Na dwójce owszem. Postanowiłam to przeanalizować, na przykładzie gry "quiz" na 9 levelu oraz na przykładzie tej drugiej gry "dress up" na levelu 48. Dowiedziałam się sporo ciekawych rzeczy, ale po kolei.
Zacznijmy od quizu. Jak już wam wcześniej wspominałam - ilość game jaką dostajemy jest procentem od całkowitego fame potrzebnego, aby wbić level. W związku z tym posiadając 48 level możemy za jedną pełną rundę zdobyć maksymalnie 1155 fame.
Posiadając natomiast dziewiąty, ta ilość wynosi tylko 70.
W gierki te możemy grać sobie dowoli, ale po pewnym czasie ilość otrzymywanego fame drastycznie się zmniejsza. Szczerze mówiąc nie wiem jaki jest limit tego zdobytego fame, bo to zależy od tego ile zdobędziecie punktów itp.
W przypadku dress up również jest limit, z tym, że na dress upie wbija się go o wiele szybciej. Kiedy mamy 48 level, a każdy z graczy da nam 5 gwiazdek, to zdobędziemy 294 fame instant za zagłosowanie na inne moviestar oraz nie wiem jaki jest schemat dostawania fame za punkty jakie dostaliśmy za ubranie się, bo za max punktów raz dostawałam 350 fame, a innym razem prawie 1000.
Ale mi szczerze podoba się ten limit. Fajne jest to, że jest jakiś maksimum, jakiś cel do którego możemy każdego dnia dążyć grając w te gry. A kiedy już go osiągniemy i przekroczymy ten limit codziennego fame z gierek, to mamy satysfakcje, że odklepane i można zająć się czymś innym.
Aktualizacje
Z aktualizacjami jest o tyle problem, że na msp1 to jest naprawdę cud, kiedy jakaś się pojawi. Na dwójkę natomiast regularnie co kilka miesięcy dodawana jest jakaś nowość do gry. Zresztą, pokaże wam po prostu oficjalnego instagrama msp.
Przed powstaniem msp2, instagram który informuje o nowościach, zmianach, aktualizacjach na msp1 wstawiał to:
Bla bla, nowy pakiet, misje wielkanocne, życzenia, nowe motywy, pixele. Absolutnie nic ciekawego, poza pixelami, (które również nie były czymś super super nowym i wybitnym, bo przecież przed nimi były już dripy) no to sami widzicie - nic.
W dodatku żeby tych postów nie było za mało to musieli sami tworzyć kontent, byleby coś dodać więcej, niż nowy pakiet co miesiąc. Tak więc dodawano również takie duperele:
A teraz przyjrzyjmy się instagramowi po powstaniu msp2. Żeby było uczciwie, niech również będzie to okres wielkanocny.
No sami widzicie - jest tego o wiele więcej. Pojawiły się informacje na przykład o: nagrodach za logowanie, nowych zwierzakach do kupienia (tymczasowo), odblokowaniu kolejnego etapu misji, limitowanych ubrań w sklepie, które będą dostępne tylko przez tydzień, nowe potionki które nasza postać może wypić i najpewniej zamienić się w królika albo coś, zmiana wyglądu chatroomow, jakieś nowe naklejki do artbooków i looków, zbieranie jajek z podłogi. Boże, tam jest nawet jakiś portal.
No sami pewnie widzicie tę różnicę, bo jest ogromna. Zarówno w kwestii aktualizacji tematycznych (czyli na przykład święta, wielkanoc), jak i tych zwyczajnych, bez eventu.
Zastanówmy się, jaka aktualizacja pojawiła się ostatnio na msp1... szczerze ja nie pamiętałam, więc posłużyłam się msp wiki. Długo scrollowalam, powoli traciłam cierpliwości, aż w końcu dojechałam do CZEGOKOLWIEK związanego z nową funkcją w grze bądź jakąś fajną aktualizacją.
Tak więc znalazłam - w 2023 roku (marcu) zaktualizowano nieco grę - dodano opcję robienia miniaturek do filmów oraz koszyk w sklepie został powiększony (że jak klikacie dwie koszulki to wam ta poprzednia nie znika). Zaciekawiona postanowiłam poszukać dalej. Kolejna sensowna nowość w grze to była zamiana vipów w 2022 roku - z trójpodziału (o którym pisałam w tym wpisie), na jeden vip główny - star. Zmieniono też interfejs looków (możliwość dodania kolorów, animacji). No i w sumie to tyle, jeśli chodzi o ostatnie trzy lata (trzy, bo od początku 2022 do końca 2024).
Sytuacja z aktualizacjami i nowościami na msp2 prezentuje się mniej więcej tak, że w ciągu ostatniego miesiąca dodano: możliwość chodzenia po chatroomach ze zwierzakiem, color picker, kartę podarunkowa vip. Więc tyle samo rzeczy, ile na jedynce w ciągu kilku lat.
Jeszcze z takich większych aktualizacji, to niedawno dodano nową grę - dress up (może nie tak niedawno, ale na pewno jeszcze w tym roku). No i wieeele innych, o których szczerze mówiąc nawet nie pamiętam, bo nie bywam tam aż tak często.
Jeszcze pozostając w temacie aktualizacji, to koniecznie muszę poruszyć temat wyglądu miasta. Jak czytaliście moje wpisy, w których pokazywałam jak na msp1 obchodzone jest halloween i święta (albo po prostu dużo graliście i pamiętacie), to pewnie wiecie, że na jedynce co rok jest dosłownie to samo. To samo miasto, te same misje, identyczny kotlecik odgrzany, nawet nie przewrócili go na drugą stronę i powoli zaczyna palić się na węgiel.
No to na dwójce, moi drodzy, zmiany wizualne miasta są szalenie przepotężne. Zmienia się dosłownie każdy detal, a chatroom "las" często zamienia się w coś kompletnie innego. Raz był pustynią, raz nawiedzonym lasem, innym razem (na wielkanoc) rozszerzyli go o nowe 3/4 mapy, do których dostawaliśmy się za pomocą portalu...
Eventy
Największym problemem który ja mam personalnie do msp1, to niewykorzystywanie potencjału gry. Wiecie pewnie jak wyglądają eventy z okazji świąt, sylwestra, wakacji, halloween na msp1. Mniej więcej tak: "noo, macie tutaj misję te same od 10 lat, polub 5 lookow, zrób film, poszukaj prezentów, no i siema masz ubrania których nawet nie możesz przekolorować". Tak mnie to irytuje naprawdę. Już w którymś tam segmencie wyżej wspominałam o rozwiązaniach o randomowych banalnych pomysłach, jakie twórcy mogliby wprowadzić, żeby to urozmaicić.
A wiecie jak wyglądają eventy na msp2? Mój boże, one są tak świetnie zrobione, że jak trwa jakiś to ja zaczynam grać w dwójkę, mimo że jej nie lubię. No przysięgam wam, pamiętam event wakacyjny w 2024 roku - to, co tam się działo... to był jakiś bezpośredni strzał w moją miłość do jedynki. Zresztą co ja wam będę opisywać, sami zobaczcie, co trzeba było robić:
Włączcie sobie tak od 5 minuty, wtedy zaczyna się robić ciekawie. Dodawane są tam nowe mapy z okazji misji!! I nie są one tak oczywiste i banalne, ja na przykład musiałam pytać się znajomych jak coś zrobić, gdzie znaleźć, bo nie miałam momentami pojęcia XDD Potrafiłam spędzić w grze cały dzień, żeby na nowym koncie skończyć tę misję i odblokować męskie ubrania. Niektóre zadania wymagały nawet współpracy ze znajomymi, a sami nie byliśmy w stanie ich wykonać, więc też świetne urozmaicenie.
I w tym temacie myślę że więcej nie muszę dodawać, sami widzicie czemu msp2 bije na łeb jedynkę. O ile resztę wymienionych tutaj dziś rzeczy mi aż tak nie przeszkadza i nie robi dla mnie tak dużej różnicy, to eventy... zdecydowanie kłują mnie w serce najmocniej.
Aktywność graczy i średnia wiekowa
Każdy z nas wie, że na msp1 średnia wiekowa aktualnie wynosi jakieś... 18-21 lat? Na dwójce jakbym miała zgadywać, to dałabym 11-13 lat. Czy to irytujące? Czasami, bo często wygląda to jak na początku msp1, gdzie tylko zdążymy wejść na chatroom, a od razu jesteśmy bombardowani wiadomościami "dasz prezent, dasz grafa, dasz jakiś unikat".
Ale kiedy wchodzimy na dwójkę po 12 w nocy (a przypominam - tam nie ma ciszy nocnej), to można poznać naprawdę super ludzi, którzy nie mają wcale 12 lat. Chociaż muszę się wam personalnie przyznać że moim ulubionym zajęciem na dwójce jest właśnie zagadywanie młodych osób i słuchanie ich problemów życiowych i doradzając im co robić w jakiejś sytuacji z którą mają problem, no uwielbiam to po prostu (ale to pewnie wynika z mojego kierunku na studiach).
Ale z plusów ogólnych tej sytuacji jest to, że jest po prostu duża aktywność. Nie ma pustych chatroomów, zawsze dużo osób gra i po prostu coś się dzieje.
Co prawda nie ma forum, żeby czytać jak kłócą się gracze, ale jest chatroom plaża, na którym cud jak ktoś się nawzajem nie wyzywa.
Codzienne logowanie
Bonusów codziennego logowania na jedynce nawet nie muszę przedstawiać chyba... koła sc, dwa prezenty w mieście i dwa w menu vip.
Jakie bonusy codziennego logowania są na msp2? Masa. Chociażby nawet te prezneciki, które pokazałam wam w sekcji o łatwym zdobywaniu fame.
Ale tym, co najbardziej motywuje graczy do codziennego logowania się, są z pewnością prezenty codzienne. No, może nie codzienne, bo dostajemy je w odstępie 3/5 dni od siebie, ale nadal jest po prostu WARTO się logować, żeby je zdobyć. Często poza sporymi ilościami starcoins za logowanie, dostajemy też piękne ubrania. I tak właśnie w październiku mogliśmy za 25 dni logowania codziennego dostać te przepiękne, unikatowe usta:
No i nie zapominajmy, że można sobie te wszystkie rzeczy dowolnie przemalować na kolory jakie nam się tylko podobają. A na msp1 co mamy wzamian za codzienne logowanie się do gry przez 3 miesiące?! Awards, które daje nam 50 tysięcy fame a później już nic?! W dodatku jak jednego dnia zapomnimy, to cały nasz progress się wysypuje i życzę powodzenia z wbijaniem ponownie tych trzech miesięcy.
Na dwójce natomiast jeśli nie wchodzimy do gry, a bardzo chcemy dostać te ubrania, to możemy sobie je po prostu kupić za diamenty. W zależności od tego jak dużo logowania w danym miesiącu mamy, tym mniej diamentów płacimy za otrzymanie dalej rzeczy.
Inflacja diamentowa i łatwość ich zdobywania na dwójce
O inflacji diamentowej chciałam ostatnio napisać osobny wpis, może się o to pokuszę, więc nie będę się tutaj tak obficie rozpisywać. Powiem tyle, że na jedynce diamenty można zdobyć jedynie kupując vipa lub pakiet oraz ze skarbonki, w której to dostajemy 2 na dzień.
Na dwójce tych diamentów jest cała masa do zdobycia. Jeśli już mamy vipa, to chociażby z cotygodniowego logowania.
Poza tym, w kalendarzu adwentowym w tym roku na przykład, możemy tych diamentów zdobyć tak o, aż 30. Głównie za sprawą tego - ubrania za diamenty są tak drogie. Szkoda tylko, że cena ta nie zmienia się na msp1, na którym to zdobycie diamentów jest znacznie utrudnione, a ubrania diamentowe mają nadal ten sam koszt.
Tak jak wspominałam wyżej, o inflacji diamentowej pojawi się z mojej strony jeszcze osobny wpis, w którym zobaczymy jak to się rozwijało i co się stało, że się zesrało, więc po prostu przejdźmy do następnego segmentu.
Cena unikatów
To w sumie jest nawet przykra rzecz. Jeśli gracie w jedynkę i interesujecie się unikatami, to wiecie pewnie, że średnio za jakiś super unikat w ładnym kolorze dostaniemy może od dwóch do pięciu złotych. Z wyjątkami oczywiście, bo niektóre są cenniejsze.
Minusem jest to, że nie można przesyłać sobie oczu i ust z pakietów, tak jak ma to miejsce na msp2. Uwierzycie, że tam cena jednych ust/oczu może sięgać nawet do 70/100 zł? Ja jak zobaczyłam te ceny na grupkach po raz pierwszy, to zwariowałam. A to nie jest jednorazowy przypadek!
Nawet jakieś paskudne ubrania z pakietów można sprzedać na spokojnie za 15/20 zł. A co dopiero te przepiękne!!
Tak więc wychodzi na to, że jeśli kupimy pakiet za 130 zł, to nawet jeśli będzie on mocno średni, to nie ma co się przejmować! I tak opchniemy go innym osobom za taką cenę, że nam się zwróci, albo jeszcze nawet zarobimy. Bo poza częściami twarzy, można również sprzedawać zwierzaki. A poza tym, można też kupić pakiet i go nie odebrać. I będzie on sobie tak leżał do odbioru ile tylko nam się żywnie podoba i w każdej chwili możemy zmienić jego kolor na taki, jaki ktoś chce, a później mu go przesłać. Jak wiecie, na jedynce po otrzymaniu pakietu od razu musimy go pokolorować i odebrać, niestety.
Filmy, artbooki i ich brak sensu
Ogromnym minusem na niekorzyść msp2, jest w moich oczach system działania artbooków, filmów i looków. Czemu? Bo dają one tragicznie mało fame i starcoins. Swojego czasu nawet stworzyłam film, który aktualnie jest w ogólnej polskiej topce (chodzi o ten):
Znajduje się od na 25 miejscu topki OGÓLNEJ polskiego serwera. A wiecie ile dał mi fame i sc... sc nic, a fame tyle, żeby nie był w stanie wbić mi do końca levela 20, który wtedy właśnie posiadałam.
Na dwójce nie istnieje coś takiego jak pomoc = pomoc, a nawet jeśli istnieje, to nie ma najmniejszego sensu, bo te artbooki i looki to jest taki zapychacz, który nie daje żadnych korzyści, że szkoda na to czasu. Zapytacie więc - co opłaca się lovkować i daje sporo korzyści? A ja wam odpowiem - status. Ale status zasługuje tu na osobny segment.
Status społeczny = ilość lovków pod nim
Jest to zarówno najłatwiejsza rzecz do polovkowania na profilu, jak i najbardziej korzystna. Mianowicie możliwość polubienia i skomentowania statusu (coś na zasadzie jak księga gości) jest już wtedy, kiedy tylko klikniemy na profil jakiejś moviestarki.
Tak jak pisałam wyżej - działa to jak księga gości, z tym, że jeśli go edytujemy, to komentarze lecą w eter, a lovki zbierają się na nowo, resetuje się to po prostu. Tak więc statusy na msp2 na ogół zmienia się rzadko.
Pewnie zastanawiacie się, czemu w tytule tego segmentu napisałam "status społeczny". No więc z tymi komentarzami i lovkami jest o tyle ciekawie, że im więcej się ich posiada, tym większy prestiż jest naszej postaci. Znaczy o tym nie mówi się głośno, ale tak jest po prostu. Istnieją więc moviestar, które nie zmieniają opisu przez kilka lat, żeby nie tracić ilości polubień.
A polubienia są dość opłacalne, bo to jedno kliknięcie po wejściu na profil, a daje aż 3 fame. Komentarz chyba daje 2 fame, więc za komplet dostajemy łącznie 5 fame. Niby tylko 5 fame, ale patrząc na te ogromne ilości lovków pod statusami, to zdecydowanie wychodzi dużo.
Brak wymian i listy życzeń
Kolejne ogroooomne minusy msp2. Nie istnieje nic takiego jak lista życzeń ani wymiany. Szczerze jestem trochę w szoku, że system wymian nadal nie został dodany, bo unikaty to ogromna odnoga przemysłu msp2 i naprawdę spora część gry. Tak więc - co robi się, żeby potwierdzić daną osobę i nie zostać oszukanym?
1. Sprawdza się komentarze pod statusem. Im więcej "uczciwa wymiana" tym większa szansa, że cię ktoś nie oszuka.
2. Moja ulubiona czynność - czyli pisanie na głównym chatroomie, że szuka się świadków bo będzie wymiana w pokoju XDD Uwielbiam zawsze tam chodzić i obserwować cały ten proces jak dwie osoby dają sobie prezenty i kłócą się która pierwsza, a 3 niezależne moviestar stoją dookoła i obserwują, czy któraś którejś nie oszuka. Niesamowita taktyka, niesamowite przedsięwzięcie.
A co do listy życzeń, to pamiętam, że jak zaczynałam grać w msp2, byłam święcie przekonana, że ten przycisk:
Oznacza dodanie rzeczy do listy życzeń. Jaka byłam rozczarowana, kiedy po przelogowaniu wszystko zniknęło, a po liście życzeń nawet nie było śladu. Ta opcja działa bardziej na zasadzie tymczasowego koszyka, kiedy chcemy sprawdzić czy inna sukienka nie pasuje bardziej, ale chcemy sobie poprzednią zapisać, żeby nie musieć znów jej szukać.
Zresztą sklep i robienie looków na dwójce też mnie strasznie irytuje i nie potrafię zrobić tam ładnego looka, no po prostu odechciewa mi się jak do niego zawędruję, ale to chyba moje osobiste przemyślenia, a nie problem ogólny graczy.
Starcoinsy zbierają się same, nie wiadomo skąd
Nie mam pojęcia jak to się dzieje, ale dosłownie - starcoinsy na moje konto po prostu przybywają same z siebie. Nie zarabiam ich w żadne sposób, bo nawet nie ma sposobów na ich zarobek. Zwierzaki i filmy dają fame, więc jak pozbierać sc? Nie pomogę rozwiązać wam tej zagadki, bo naprawdę gram już tyle czasu w dwójkę i nadal wygląda to dla mnie tak, jakby one po prostu pojawiały się znikąd.
Znaczy jest kilka sc w prezentach codziennych, w cotygodniowym logowaniu vip, dostajemy też sc za level! Ale nie jest to duża ilość. A mimo to, nigdy mi starcoinsów nie brakuje i nadal przybywają XD
Grafika
No i ostatni segment w tym wpisie. Porozmawiajmy o tej cukierkowej grafice. Wiadomo, że my, pokolenie msp1 o wiele bardziej będziemy lubić się z tą brudną, krzywą, powyginaną grafiką z jedynki niż z dwójki.
Grafika na dwójce jest strasznie plastikowa, strasznie... infantylna po prostu. No ale nie ma co się dziwić, skoro główną grupą odbiorców są dzieci w wieku 12-15. Oczywiście da się zrobić ładną postać, która trochę potencjał tej grafiki wykorzystuje, na przykład:
Ale zdecydowana większość postaci wygląda mniej więcej tak:
Ubrania również mają inną grafikę niż na jedynce, są jakieś bardziej plastikowe (przepraszam, że znów użyłam tego słowa ale pasuje idealnie) i jakieś takie... mało ostre? Mam wrażenie, że krawędzie ubrań na jedynce są takie stanowcze, wyraziste, a na jedynce jakby ulepić je z plasteliny.
No i wiecie, niby taka grafika dla dzieci, a kojarzycie może, że na msp1, kiedy koszulka ma większy dekolt, do dostajemy do niej jakie coś w zestawie?
Jakiś zakolorowany dekolt, żeby nie szczuć dzieci cycem. No tylko szkoda, że na dwójce tego nie zachowano i niektóre postacie wyglądają tak XD
No ale estetyka graficzna gry to kwestia indywidualna, z tym, że nawet posiadając ogromną wadę wzroku można zauważyć, że jedynka jest zrobiona idealnie pod młodą publikę.
Podsumowanie
Tak więc opisując te wszystkie rzeczy jedna po drugiej, zdałam sobie sprawę, że dwójka tak właściwie jest lepsza we wszystkim, jeśli nie ma się do jedynki sentymentu. W sensie nie zrozumcie mnie źle - ja również wolę jedynkę, ale jeśli ma sobie wyobrazić, że ani z msp1, ani z msp2 nigdy wcześniej nie miałam styczności, no to msp2 zdecydowanie wygrywa ten pojedynek. Pewnie dlatego też tak dużo młodych graczy jest właśnie na dwójce.
Smutne jest to, jak traktowane jest msp1 przez moderację. Już wcześniej mieli głęboko w dupsku tę grę, ale po powstaniu dwójki, to już naprawdę mają ją tak głęboko, że powoli łaskocze ich w żołądku. Mogliby chociaż przy wprowadzaniu zmian na msp2, dodać je również na msp1, żeby jakoś urozmaicić te gry! Chociażby system eventów - założę się, że to nie jest jakaś arcytrudna robota stworzyć nowy, prosty chatroom na którym z podłogi będziemy zbierać jakieś rzeczy, albo na przykład odpowiadać na 3 pytania, żeby wygrać jakiś ubranie, które BĘDZIEMY MOGLI W KOŃCU PRZEKOLOROWAĆ. Zresztą kiedyś już były gry na chatroom w stylu quiz i łapanie spadających obiektów, więc nie uwierzę, że to jest tak trudne, że nie da się tego zrobić. No cóż, po prostu im się nie chce!
No i jeszcze tak na koniec dodam - msp1 i msp2 poza wspólnymi motywami, ubraniami i nazwą mają ze sobą tak mało wspólnego, że równie dobrze mogłyby to być oddzielne gry od oddzielnych firm i nawet nie uznałabym ich za podobne.
Ponarzekane, to można iść odpoczywać. Cudownego dnia wam życzę, mam nadzieję, że się ze mną nie zanudziliście, bhaha. Do następnego wpisu! <3
Ja niedawno przekonałam się do dwójki i zaczęłam wchodzić i w miesiąc wbiłam tam prawie 30 lvl z vipem, codziennie po prostu sie logowalam i robilam zadania, czasem zostawałam dłużej ale głównie dla tych zadań i nagród z logowania bywałam. I po prostu nawet sie nie da przyzwyczaic do obecnego levela bo zaraz wskakuje kolejny.
OdpowiedzUsuńPodoba mi sie ze ubrania i zwierzaki da się kolorować, to jest taki gamechanger.
Mnie osobiście jak już zrobie te zadania codzienne, to nudzi ta gra i nie mam co tam robić. Looki średnio lubię tam tworzyć i też nie umiem, nie czuje takiej wolności jak na msp1, mimo że spoko kategorie tam są zrobione. Chyba po prostu przeskok z tej właśnie poważniejszej grafiki do tej bardziej cukierkowej jeszcze mi nie leży tam, może kwestia czasu i się jakoś dostosuję.
Dodam na koniec, że ostatnio się wkurzyłam i mój status sie usunąl, udało mi się zebrac 50 love it i mi to przepadło ;/
Z tym levelem to jest właśnie wielki plus, bo jednak czuje się chęć do grania, że to tak szybko i sprawnie idzie.
UsuńJa z mam podobnie z graniem w 2 XDD Zrobię misje, czasami nawet nie wszystkie i już mi się nudzi i odpalam jedyneczkę żeby zrobić nowy look czy film.
A co do statusu to wielka strata, utraciłaś dobrą pozycję społeczną.......
Czy na MSP 2 jest forum? Jeśli nie, to nie może mieć nawet podjazdu do jedynki...
OdpowiedzUsuńNa szczęście nie ma, wtedy to byłaby jawna kradzież głównej funkcji z której msp1 się utrzymuje
Usuńja w msp2 pogralam moze pare dni jak bylo jeszcze w fazie beta, personalnie gram tylko w jedynke i ten post bardzo mnie zaszokowal tymi porownaniami. szkoda ze modzi wyrzekli sie jedynki na rzecz dwojki :(( przydaloby sie cos fajnego dla starych og graczy
OdpowiedzUsuńno właśnie ja nie rozumiem, po co tworzą nowe gry, skoro planują zrobić prawie to samo i porzucić poprzednią w pizdu XD mogliby chociaż robić wspólne aktualizacje, że to co wprowadzają do dwójki, dodają też na jedynkę
Usuń